WEKO3
アイテム
Understanding Readability Applying readability measures to long-form exam questions
https://doi.org/10.15067/0000000624
https://doi.org/10.15067/00000006243bfaea0d-eeeb-405b-8d1c-3a749f8a0b9b
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2021-03-25 | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | Understanding Readability Applying readability measures to long-form exam questions | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
言語 | ||||||||||||
言語 | eng | |||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||
ID登録 | ||||||||||||
ID登録 | 10.15067/0000000624 | |||||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||||
著者 |
スティーブン, ロイド
× スティーブン, ロイド
|
|||||||||||
抄録 | ||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||
内容記述 | Readability formulas are extremely useful for assessing the difficulty of texts for long-form exam questions. However, most are aimed at L1 readers and do not specifi cally examine the text from an L2 viewpoint. The CEFR project of the Council of Europe has gone a long way to redressing this problem. This paper looks at a range of the different formulas and vocabulary lists, and adds a further list, the level at which the vocabulary is introduced to Japanese school students. The paper outlines the construction of a spreadsheet to apply this list plus other lists and formulas to texts. The results are then compared with those provided by online readability formulas. |
|||||||||||
言語 | en | |||||||||||
書誌情報 |
ja : 共栄大学研究論集 en : The Journal of Kyoei University 号 19, p. 27-38, 発行日 2021-03 |
|||||||||||
出版者 | ||||||||||||
出版者 | 共栄大学 | |||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
ISSN | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | EISSN | |||||||||||
収録物識別子 | 1348-0596 | |||||||||||
書誌レコードID | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||
収録物識別子 | AA1183870X |