ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 共栄大学研究論集
  2. 17号

子どもは英語の形態をいつどのように獲得するのか─英語と他言語の比較を通じて─

https://doi.org/10.15067/00000584
https://doi.org/10.15067/00000584
ce690548-cac2-4086-90fa-f74385faf722
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ01017-039.pdf KJ01017-039 (624.9 kB)
license.icon
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2019-03-31
タイトル
タイトル 子どもは英語の形態をいつどのように獲得するのか─英語と他言語の比較を通じて─
言語 ja
タイトル
タイトル How and When Do Children Acquire the Rules of English Morphology?:Comparing the Data From English With Other Languages
言語 en
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15067/00000584
ID登録タイプ JaLC
著者 表, 昭浩

× 表, 昭浩

ja 表, 昭浩

ja-Kana オモテ, アキヒロ

en Omote, Akihiro


Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 本研究の目的は発達神経科学の理論的枠組みを概観し,英語の形態論を含む言語発達に関する有用な知見を得ることである。本研究では,音声(音韻論)の処理機構がその後に生起する表記(正字法)の処理機構よりも支配的であるとする幼児研究及び言語比較研究の知見が考慮される。言語は,脳の発達により人間が(視覚的または聴覚的に)知覚を表象する結果として得られ,また,それは環境に反応することにより形成される。しかしながら,言語はまた,話され,そして読み書きされる(形態論的表象の習得)ことで学ばれる社会的規則でもある。私たちは,話しことばと読み書き能力を通じて,人間社会と関わる2つの異なる認知的な形態論的表象の規則を学ばなければならない。それらは(1)誰もが人生初期に獲得可能な音韻論的表象と,(2)教育によって達成される正字法(綴り方)的表象の2つである。
言語 ja
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The aim of the study is to review the theoretical framework of developmental neuroscience that gives us a helpful
view of language development including English morphology. The study considered the phonologically dominant
process over the subsequent orthographical process in infant studies and cross-linguistic studies. Language is an
outcome of human brain development that allows us to represent perceptions (e.g., vision, audition), which is build by
our responding to the environment. However, language is also a social rule that should be learned through speech and
literacy (a learning of morphology). Speech and literacy constrain us to manage the rules of morphology through two
different forms of cognition connected to human society: (1) the phonological representation, which everybody can
acquire in his or her early cultural life, and (2) the orthographical representation, which should normally be attained
through education.
言語 en
書誌情報 共栄大学研究論集
en : The Journal of Kyoei University

号 17, p. 39-46, 発行日 2019-03-31
出版者
出版者 共栄大学
言語 ja
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1348-0596
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1183870X
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 09:53:08.749684
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3