@article{oai:kyoei.repo.nii.ac.jp:00000594, author = {表, 昭浩 and Omote, Akihiro}, issue = {17}, journal = {共栄大学研究論集, The Journal of Kyoei University}, month = {Mar}, note = {本研究の目的は発達神経科学の理論的枠組みを概観し,英語の形態論を含む言語発達に関する有用な知見を得ることである。本研究では,音声(音韻論)の処理機構がその後に生起する表記(正字法)の処理機構よりも支配的であるとする幼児研究及び言語比較研究の知見が考慮される。言語は,脳の発達により人間が(視覚的または聴覚的に)知覚を表象する結果として得られ,また,それは環境に反応することにより形成される。しかしながら,言語はまた,話され,そして読み書きされる(形態論的表象の習得)ことで学ばれる社会的規則でもある。私たちは,話しことばと読み書き能力を通じて,人間社会と関わる2つの異なる認知的な形態論的表象の規則を学ばなければならない。それらは(1)誰もが人生初期に獲得可能な音韻論的表象と,(2)教育によって達成される正字法(綴り方)的表象の2つである。, The aim of the study is to review the theoretical framework of developmental neuroscience that gives us a helpful view of language development including English morphology. The study considered the phonologically dominant process over the subsequent orthographical process in infant studies and cross-linguistic studies. Language is an outcome of human brain development that allows us to represent perceptions (e.g., vision, audition), which is build by our responding to the environment. However, language is also a social rule that should be learned through speech and literacy (a learning of morphology). Speech and literacy constrain us to manage the rules of morphology through two different forms of cognition connected to human society: (1) the phonological representation, which everybody can acquire in his or her early cultural life, and (2) the orthographical representation, which should normally be attained through education.}, pages = {39--46}, title = {子どもは英語の形態をいつどのように獲得するのか─英語と他言語の比較を通じて─}, year = {2019}, yomi = {オモテ, アキヒロ} }