WEKO3
アイテム
「わかった」「できた」と実感する算数科の授業作り -研究指定校1 年目の取組を振り返る-
https://doi.org/10.15067/0002000169
https://doi.org/10.15067/0002000169fcd0bc77-b21e-49fc-9922-75c8e67fd6ae
| 名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
|---|---|---|
|
|
|
| Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 公開日 | 2025-09-02 | |||||||||||||
| タイトル | ||||||||||||||
| タイトル | 「わかった」「できた」と実感する算数科の授業作り -研究指定校1 年目の取組を振り返る- | |||||||||||||
| 言語 | ja | |||||||||||||
| タイトル | ||||||||||||||
| タイトル | Creating mathematics lessons that make students feel like they "understood" and "did it." - Looking back on the first year of the research school - | |||||||||||||
| 言語 | en | |||||||||||||
| 言語 | ||||||||||||||
| 言語 | jpn | |||||||||||||
| 資源タイプ | ||||||||||||||
| 資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||||
| 資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||||
| ID登録 | ||||||||||||||
| ID登録 | 10.15067/0002000169 | |||||||||||||
| ID登録タイプ | JaLC | |||||||||||||
| 著者 |
島内, 啓介
× 島内, 啓介
|
|||||||||||||
| 抄録 | ||||||||||||||
| 内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||||
| 内容記述 | 葛飾区立葛飾小学校の2 年間の研究指定校としての1 年目の取組を振り返る内容を記録した。学校全体としての研究推進への取組の具体的な方法についてまとめた内容である。 | |||||||||||||
| 言語 | ja | |||||||||||||
| 抄録 | ||||||||||||||
| 内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||||
| 内容記述 | This is a record of the activities of Katsushika Ward Katsushika Elementary School in the first year of its two-year period as a designated research school. It also summarizes the specific methods of promoting research as a school. | |||||||||||||
| 言語 | en | |||||||||||||
| bibliographic_information |
ja : 共栄大学教育学部研究紀要 巻 10, p. 49-60, ページ数 12, 発行日 2025-08-31 |
|||||||||||||
| 出版者 | ||||||||||||||
| 出版者 | 共栄大学教育学部 | |||||||||||||
| 言語 | ja | |||||||||||||
| item_10002_source_id_9 | ||||||||||||||
| 収録物識別子タイプ | EISSN | |||||||||||||
| 収録物識別子 | 2433-4367 | |||||||||||||