ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 共栄大学研究論集
  2. 23号

DeepLとChatGPTを活用した英語教育における 教師の熟達化についての考察

https://doi.org/10.15067/0002000121
https://doi.org/10.15067/0002000121
22e4887f-e4f7-44b6-bcb9-74da2beba004
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ01023-065.pdf KJ01023-065.pdf (482 KB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2025-04-10
タイトル
タイトル DeepLとChatGPTを活用した英語教育における 教師の熟達化についての考察
言語 ja
タイトル
タイトル A Study of Teacher Expertise Development in English Language Teaching using DeepL and ChatGPT
言語 en
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15067/0002000121
ID登録タイプ JaLC
著者 上原, 遼

× 上原, 遼

ja 上原, 遼

ja-Kana カンバル, リョウ

en Kanbaru, Ryo


Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 近年、生成 AI や機械翻訳技術の急速な進展に伴い、新しいテクノロジーを教育現場でどのように活用すべきか検討が進んでいる。本研究では、外国語教育における機械翻訳ツールおよび生成 AI の活用事例と先行研究を概観し、英語教育において、これらのツールを導入する際の課題と実際の指導に必要となるスキルについて考察することを目的とする。仕事の熟達化研究におけるテクニカルスキル、ヒューマンスキル、コンセプチュアルスキルの概念をもとに、DeepLやChatGPTを活用する際に必要となるスキルについて検討を行い、新たなスキルの獲得ではなく、既有のスキルを新たな文脈に応用する視点が重要となることを確認した。また、これらのスキルを効果的に育成するための取り組みとして、教師自らが指導経験を内省することや学校内で他の教師と協同することの重要性についても考察を行った。
言語 ja
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Recently, the rapid advancement of generative AI and machine translation technologies has raised critical questions
about their effective integration into educational contexts. The present study aims to discuss the challenges encountered
in English education using machine translation tools and generative AI and the skills necessary for effective instructional
implementation by reviewing the previous research. Additionally, the present study draws on concepts from expertise
research, particularly technical, human, and conceptual skills, to outline the skills teachers need when integrating DeepL
and ChatGPT into English classes. Instead of focusing solely on acquiring new skills, the present study highlights the
importance of applying existing skills gained through past experiences to new educational contexts. Furthermore, the
present study discusses the role of teacher self-reflection and collaboration with colleagues within the school as essential
practices for developing these skills effectively.
言語 en
bibliographic_information ja : 共栄大学研究論集
en : The Journal of Kyoei University

巻 23, p. 65-75, 発行日 2025-03-31
出版者
出版者 共栄大学
言語 ja
item_10002_source_id_9
収録物識別子タイプ EISSN
収録物識別子 1348-0596
item_10002_source_id_11
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1183870X
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-04-02 06:50:44.547950
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3