ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 共栄大学教育学部研究紀要 ISSN 2433-4367
  2. 9号

子どもの遊びを通した履修者自身の感性の確認から演劇表現の発表まで -専門科目「幼児と表現Ⅲ」における授業実践より-

https://doi.org/10.15067/0002000081
https://doi.org/10.15067/0002000081
fa1212d6-4332-4f52-a00b-9bab95f0e037
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ02009-029.pdf KJ02009-029.pdf (559 KB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2024-09-04
タイトル
タイトル 子どもの遊びを通した履修者自身の感性の確認から演劇表現の発表まで -専門科目「幼児と表現Ⅲ」における授業実践より-
言語 ja
タイトル
タイトル From the Awareness of Students’ Own Sensitivity through Children’s Play to Presentation of Theatrical Expressions: Deriving from Class Practice in the Specialized Subject “Young Child and Expression III (Body)”
言語 en
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15067/0002000081
ID登録タイプ JaLC
著者 高塩, 景子

× 高塩, 景子

ja 高塩, 景子

ja-Kana タカシオ, ケイコ

en Takashio, Keiko


Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 本稿は演劇表現を通して表現についての理解を深めた2023 年度開講科目「幼児と表現Ⅲ」実践報告である。授業は五感を使っての子どもの遊びから自分の感性を確認した上で、グループで自己理解、他者理解、コミュニケーション方法を学習、その後3 グループに分かれオリジナル脚本を創り演劇表現という形で発表した。脚本という「平面」から、各自の声や身体を使って具体的に「立体」にしていく過程で、履修者達はメンバーとの協同作業により作品を創り、発表までの過程の中でさらなる想像力を生んで「表現する楽しみ」を体験した。幼稚園教諭にとって養成段階での同体験は、幼児が「表現を楽しむ」援助をするためにも意義深い。
言語 ja
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This is a paper examines the practice of a course offered in 2023, “Young Child and Expression III (Body)” in which students deepened their understanding of expression through theatrical expression. After confirming their own sensibilities through children's play using their five senses, the students studied self-understanding, understanding others, and communication methods in groups. They were then divided into three groups to create original scripts and present them in the form of theatrical expression. In the process of transforming a script (a two-dimensional screen) into
a concrete "three-dimensional" form using their own voices and bodies, the students created a work in collaboration with their classmates, and experienced the "joy of expression" through further magination during the process up to the presentation. For kindergarten teachers, this experience during the training stage is very meaningful in helping young children enjoy expression.
言語 en
bibliographic_information ja : 共栄大学教育学部研究紀要
en : Bulletin of the Faculty of Education, Kyoei University

号 9, p. 29-39, ページ数 11, 発行日 2024-08-31
出版者
出版者 共栄大学教育学部
言語 ja
item_10002_source_id_9
収録物識別子タイプ EISSN
収録物識別子 2433-4367
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2024-08-30 08:16:50.398220
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3