@article{oai:kyoei.repo.nii.ac.jp:02000045, author = {島内, 啓介 and Shimanouchi, Keisuke and 近田, 大輔 and Konta, Daisuke and 犬飼, 貴大 and Inukai, Takahiro and 須藤, 耀介 and Sudo, Yohsuke}, issue = {22}, journal = {共栄大学研究論集, The Journal of Kyoei University}, month = {Mar}, note = {令和 5 年度全国学力・学習状況調査に関して、現在小学校現場で活躍している教員が学力調査の算数の問題の分析を行い、そしてそこから見える課題は何か、そして実際の授業場面で調査問題を活用するにはどのようにするかをそれぞれの立場で考えていくことにした。そして提案された考えをもとに、今後のより活用方法について提案をしていく。, Regarding the National Survey of Academic Ability and Learning Status in the 5th year of Reiwa, we decided to analyze the math problems of the academic achievement survey with teachers who are currently active in elementary schools, and to consider from each standpoint what the issues that can be seen from this survey and how to use the survey questions in actual classroom situations. Based on the ideas presented, we will propose ways to use them more in the future.}, pages = {109--122}, title = {令和 5 年度全国学力・学習状況調査問題の授業での活用方法の研究 -令和 5 年度算数の問題に焦点化して-}, year = {2024}, yomi = {シマノウチ, ケイスケ and コンタ, ダイスケ and イヌカイ, タカヒロ and スドウ, ヨウスケ} }